Marketingová komunikace

středních škol


Srovnejte váš výsledek s indexem a získejte základní hodnocení úrovně komunikace vaší školy.

Výsledek, který jste obdržel/a v emailu, je uveden na škále -90 až 180 bodů. Zápornými hodnotami byly obodovány odpovědi, které představují základní pochybení v řízení. Naopak vysoce byly bodovány odpovědi, které představují zavedení aktuálních marketingových trendů.

Červená

Chybí vám základní pilíře a pravidla v řízení komunikace. Pravděpodobně věnujete marketingovým aktivitám málo úsilí. Doporučujeme vám soustředit se na základy:

  • Strategie – nejčastější chybou je absence srozumitelné a jednoduché strategie, která pojmenovává silné stránky školy a určuje, jak s nimi dlouhodobě v komunikaci pracovat.
  • Dělení odpovědnosti a kompetencí v marketingových aktivitách – určete, kdo má komunikaci na starost a zajistěte mu dostatek kompetencí, aby mohl jednotlivé činnosti efektivně řídit. Nejlépe, když vyberete někoho, kdo má blízko k žákům a bude ho to bavit.
  • Procesy a plánování – i v marketingu platí, že méně je více. Vyberte stěžejní komunikační kanály, které zvládnete obsluhovat kvalitně, a plánujte, co a kdy budete říkat. Vyvarujte se nahodilým činnostem a experimentům.

Oranžová

Vaše škola se snaží a pravděpodobně máte nastaveny základní pravidla a procesy v řízení marketingové komunikace. Zaměřte se na poznání cílových uchazečů a zeptejte se vašich žáků, jaký styl komunikace jim vyhovuje. Nebojte se novinek a nových formátů.

  • Mluvte jazykem vašich cílových skupin – nebojte se udělat průzkum mezi žáky a zeptejte se jich, co je baví a kde by vaši školu chtěli sledovat.
  • Plánujte produkci obsahu – přejděte z reaktivní komunikace k proaktivní. Naplánujte vaše příspěvky a aktivity. Co můžete, připravte si dopředu – zjistíte, že řízení komunikace je pak mnohem efektivnější.
  • Zaměřte se na efektivní využití sil a zdrojů – co můžete, změřte a vyhodnoťte efektivitu. Častým omylem jsou investice do reklamy, která neoslovuje cílové uchazeče.

Zelená

Víte, co děláte a nejspíš vidíte ovoce své marketingové práce. Pro ještě lepší výsledky sledujte trendy a zapojte žáky – jako zástupci cílovky vám nejlépe poradí, jak vaši komunikaci co nejvíce vyšperkovat.

  • Trendy a novinky – zaměřte se na krátké formáty videí a co nejaktuálnější obsah. Vaši žáci i potenciální uchazeči chtějí rychlé a autentické informace. Pokud Instagram a další sociální sítě přijdou s novinkou, vyzkoušejte ji.
  • Mluvte se svými žáky – udělejte si průzkum a zjistěte, koho sledují, kdo je inspiruje. Zeptejte se, který váš obsah je oslovil a co se jim naopak nelíbilo.
  • Sledujte svoje soupeře a inspirujte se referenčními školami – najděte školy v Česku nebo v zahraničí, které podle vás komunikují dobře. Nemá smysl vynalézat kolo, pokud dělají něco dobře, přeneste to do vašich podmínek.

Výsledky a výše uvedená doporučení si nekladou za cíl nahradit plnohodnotný audit a plán marketingové komunikace. Pokud nejste spokojeni s výsledkem, kontaktujte nás. Podrobně rozebereme vaše odpovědi, doplníme o další otázky s cílem provést komplexní audit a sestavit profesionální plán marketingové komunikace. 

> Školení komunikace na sociálních sítích

> Marketingová komunikace


Služby

ŠKOLENÍ: KOMUNIKACE NA SOCIÁLNÍCH SÍTÍCH

Potřebujete rychlou a efektivní radu, jak na to? Představíme vám aktuální trendy sociálních médií a jak s nimi pracovat v kontextu generace současných žáků středních škol. Zaměříme se jak na práci se současnými žáky, tak na uchazečské kampaně.

8 000 Kč bez DPH

/ časový rámec: trvání 2 hod. (neomezený počet účastníků)

/ výstupy: video záznam ze školení, pracovní sešit s úkoly, na čem pracovat

AKADEMIE: JAK ŘÍDIT KOMUNIKACI ŠKOLY

Vaše škola je značka a její hodnota má přímý vliv na kvalitu uchazečů o studium. Zaměříme se na konkrétní příležitosti a hrozby, kterým čelí vaše škola: provedeme audit současné komunikace, uděláme průzkum mezi vašimi žáky. Díky tomu získáme pravdivý pohled na vaši situaci a připravíme odpovídající řešení.

23 500 Kč bez DPH

/ časový rámec: 2 týdny sběr dat a podkladů, vyhodnocení, příprava a konzultace, interaktivní workshop (3 hod., neomezený počet účastníků)

/ výstupy: audit marketingových aktivit školy, průzkum hodnotící zájmy a preference mezi žáky, video záznam z workshopu, pracovní sešit s úkoly, finální report s doporučeními pro okamžité úpravy


Strateggo

Jsme specialisté na strategickou komunikaci. Pracovali jsme pro sedm univerzit v Česku a na Slovensku, pro než jsme řídili 20 marketingových projektů.

V naší praxi se opíráme o data. Ta jsou základem funkční komunikační strategie, která určuje silné stránky vaší školy a využívá je pro získání konkurenční výhod. Strategie zároveň plánuje, jak silné stránky vyžít v dostupných příležitostech.


Chcete znát konkrétní doporučení? Ozvěte se.

Jan Císař

Jan Císař – Marketing Manager

jan.cisar@strateggo.cz

+420 721 113 381

Kancelář: Blanická 25, 12000 Praha

IČ: 75350351, DIČ: CZ8901095236